ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ୧୯୮୦ ଦଶକର ଦଶନ୍ଧି ଦେଶରେ ଏକ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିଥିଲା । ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନ କମ୍ପ୍ୟୁଟରର ପରିଚୟ ଠାରୁ ଅଟୋମୋବାଇଲ ବଜାରକୁ ଏକ ଭିନ୍ନ ବିପ୍ଳବ ଆଣିଥିଲା । ୧୯୮୩ ରେ, ମାରୁତି ୮୦୦ ଦେଶର ରାସ୍ତାରେ ଧକ୍କା ଦେଇଥିଲା । ଏହା ଜାପାନର ଟେକ୍ନୋଲୋଜିରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ଏକ ଇଞ୍ଜିନ ସହିତ ସଜ୍ଜିତ ହୋଇଥିଲା ଏବଂ ଏହା ଭାରତରେ ପରିଚିତ ହୋଇଥିବା ପ୍ରଥମ ଛୋଟ ପରିବାର ବଜେଟ୍ କାର ଥିଲା । ମାରୁତି ୮୦୦ ଏହାର ଶୁଭାରମ୍ଭ ପୂର୍ବରୁ ମଧ୍ୟ ଏତେ ଲୋକପ୍ରିୟ ହୋଇଥିଲା ଯେ ତତ୍କାଳୀନ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଇନ୍ଦିରା ଗାନ୍ଧୀ ନିଜେ ଏହାର ପ୍ରଥମ କ୍ରେତା ଦିଲ୍ଲୀର ହରପାଲ ସିଂଙ୍କୁ ଚାବି ଦେଇଥିଲେ । ଏଠାରେ ମାରୁତି ୮୦୦ ର ଉଲ୍ଲେଖ ମଧ୍ୟ ହେଉଛି କାରଣ ମାରୁତି ୮୦୦ ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋର ମୂଳଦୁଆ ପକାଇଥିଲା ।
ତତ୍କାଳୀନ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ରାଜୀବ ଗାନ୍ଧୀ ଏହି ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ଦେଶକୁ ନୂତନ ଚିନ୍ତାଧାରା ଆଣିଥିଲେ ଏବଂ ଅଟୋମୋବାଇଲ ବଜାରରେ ଏକ ବଡ଼ ପରିସର ଦେଖିଥିଲେ। ଏହି ସମୟରେ ସେ ଏହି ବଜାରର ଆବଶ୍ୟକତା ତଥା ଏହାର ଭବିଷ୍ୟତ ମଧ୍ୟ ଦେଖିଥିଲେ । ଏହାର କାରଣ ହେଉଛି ଯେ ବଜାରକୁ ଆସିବା ପରେ ଏକ ଛୋଟ ବଜେଟ୍ କାରର ଲୋକପ୍ରିୟତା ଦେଖି ରାଜୀବ ଗାନ୍ଧୀ ଏହି ବଜାରକୁ ଦେଶ ପାଇଁ ଏକ ଲାଭଦାୟକ ଡିଲ୍ ଭାବରେ ଦେଖିଲେ। ୧୯୮୫ରେ ପ୍ରଥମ ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋ ଆୟୋଜନ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଗଲା । କିନ୍ତୁ ଏହା ୧୯୮୬ରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଥିଲା । ସେତେବେଳେ ରାଜୀବ ଗାନ୍ଧୀ ନିଜେ ଏହି ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିଥିଲେ।
ସମୟ ସମୟରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ :
୧୯୮୬ରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ କେବଳ କିଛି କମ୍ପାନୀର ଯାନ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୋଇଥିଲା । ଏଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ସମାନ କାର ଥିଲା ଯାହା ବଜାରରେ ପୂର୍ବରୁ ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲା ।
୧୯୯୦ ଦଶକରେ ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋ ବିସ୍ତାର କରିବାକୁ ଲାଗିଲା । ଏହି ସମୟ ଥିଲା ଯେତେବେଳେ ବିଦେଶୀ କମ୍ପାନୀମାନେ ଭାରତୀୟ ବଜାର ଉପରେ ନଜର ରଖିଥିଲେ। ଏହି ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ଓପେଲ, ଡେୱୁ, ଫୋର୍ଡ ଭଳି କମ୍ପାନୀ ଏଥିରେ ପ୍ରବେଶ କରିଥିଲେ ।
୨୦୦୬ ରେ ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋରେ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଦେଖାଗଲା । ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହି ଏକ୍ସପୋ କନସେପ୍ଟ ଯାନ, ଲଞ୍ଚ ଏବଂ ବିଦେଶୀ କମ୍ପାନୀ ପାଇଁ ଏକ ବଡ଼ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ପରିଣତ ହୋଇଛି ।
ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋ ର ଠିକଣା ପ୍ରଗତି ମଇଦାନ ଦୀର୍ଘ ସମୟ ଧରି ରହିଲା । କିନ୍ତୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ୨୦୨୩ରେ ଆୟୋଜିତ ହେବାକୁ ଥିବା ଅଟୋ ଏକ୍ସପୋକୁ ଦୁଇଟି ସ୍ଥାନରେ ବିଭକ୍ତ କରାଯାଇଛି । ଗ୍ରେଟର ନୋଏଡାସ୍ଥିତ ଇଣ୍ଡିଆ ଏକ୍ସପୋ ମାର୍ଟରେ ଗାଡି ପ୍ରଦର୍ଶନ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତି ଚାଲିଥିବାବେଳେ କମ୍ପାଗୋ ଏକ୍ସପୋ ନିଜେ ପ୍ରଗତି ମଇଦାନରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେବ ।
Comments ସମସ୍ତ ମତାମତ